Tarnowskie Góry - Oficjalny serwis informacyjny

Menu główne

Deklaracja – wzór oraz stawki opłat od 1 lipca 2021 roku

Drukuj stronę
Drukuj

Deklaracje dla nieruchomości zamieszkałych!

Deklaracja e-PUAP – link bezpośredni (przekierowuje bezpośrednio do druku deklaracji po uprzednim zalogowaniu na ePUAP)

Deklaracja e-PUAP – link poprzez ePodatki

Druk deklaracji.

Ważne!

Podpisaną deklarację musisz złożyć w urzędzie w oryginale lub przesłać za pomocą poczty tradycyjnej, lub podpisać i przesłać elektronicznie (podpisem zaufanym e-PUAP, podpisem kwalifikowanym).

Jeżeli jesteś właścicielem nieruchomości nowo zamieszkałej musisz złożyć deklarację w ciągu 14 dni od zamieszkania w danej nieruchomości pierwszego mieszkańca. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości płacisz za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.

Zgodnie z uchwałą Nr XXXIV/386/2021 Rady Miejskiej w Tarnowskich Górach z dnia 26 maja 2021 r. stawki opłat dla nieruchomości zamieszkałych wynoszą:

  • 33,00 zł miesięcznie od każdego mieszkańca –  jeżeli odpady komunalne są zbierane i odbierane w sposób selektywny – odpady segregowane.
  • 66,00 zł miesięcznie od każdego mieszkańca –  jeżeli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny – odpady zmieszane.

Zwolnienie w wysokości 1,00 zł miesięcznie od jednego mieszkańca za kompostowanie bioodpadów w kompostowniku przydomowym:

Od 1 lipca 2021 r. zgodnie z Uchwałą nr XXVII/295/2020 z dnia 28 października 2020 r. w sprawie zwolnienia z części opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym wprowadza się zmniejszenie wysokości opłaty o kwotę 1,00 zł miesięcznie od jednego mieszkańca.

Warunkiem częściowego zwolnienia z opłaty jest złożenie przez właściciela nieruchomości nowej deklaracji.

Płacić możesz:

  • przelewem na indywidualne konto bankowe:
    • Nazwa odbiorcy: Urząd Miejski w Tarnowskich Górach.
    • Tytuł przelewu: „Opłata za odpady komunalne”.
  • gotówką w kasie Urzędu Miejskiego –  Rynek 4 w kasie na parterze.

Każdy kto składa deklarację otrzymuje indywidualny numer konta bankowego.
Płacić należy w okresach miesięcznych, do 10 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni.

W przypadku zmiany danych, które są podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana (ilość osób zamieszkałych, sposób gospodarowania odpadami komunalnymi, stawka opłaty).
Zgodnie z Ustawą, dla właścicieli nieruchomości zamieszkałych, którzy nie złożyli deklaracji, Burmistrz Miasta jest zobowiązany do określenia wysokości opłaty w drodze decyzji administracyjnej.

Druk deklaracji możesz pobrać osobiście w Wydziale Gospodarki Miejskiej Urzędu Miejskiego przy ul. Sienkiewicza 2. Pusty druk możesz pobrać lub otworzyć go w sekcji „Pliki do pobrania” – poniżej zamieszczonej grafiki.

Deklarację możesz również przesłać za pomocą środków komunikacji elektronicznej podpisując poprzez e-puap czyli profil zaufany lub podpisem kwalifikowanym za pośrednictwem strony www.epodatki.tarnowskiegory.pl.

Ważne!

Przy wypełnianiu deklaracji (w szczególności poprzez ePUAP) uważnie i kompletnie wypełnij wszystkie wymagane pola:

  • PESEL
  • Powód złożenia deklaracji . Deklarację korygującą – zaznaczasz tylko w przypadku nieprawidłowo lub niekompletnie złożonej poprzedniej deklaracji.
  • Składający deklarację.
  • Tytuł prawny.
  • Dane identyfikacyjne składającego deklarację.
  • Adres nieruchomości zamieszkałej, na której powstają odpady komunalne (jeżeli adres zamieszkania lub do korespondencji jest taki sam jak adres na którym powstają odpady komunalne – nie ma potrzeby wypełniania pól adresu zamieszkania lub do korespondencji)
  • Obliczenie wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Trzeba wypełnić wszystkie trzy pozycje. W przypadku deklaracji „zerowej” czyli gdy aktualnie nikt nie zamieszkuje nieruchomości – w każdej pozycji należy wpisać „0”
  • Zgoda lub jej brak – na przepływ wiadomości dostarczanych drogą elektroniczną.
  • Oświadczenie i podpis składającego deklarację: miejscowość, data i własnoręczny podpis. W przypadku ePUAP składasz podpis profilem zaufanym. Przy deklaracji składanej przez ePUAP zwróć uwagę, by ją podpisać a potem wysłać.

Możesz również złożyć deklarację według instrukcji zamieszczonej w sekcji „Pliki do pobrania” – poniżej zamieszczonej grafiki.

Infografika

Pliki do pobrania

Używamy plików cookies, aby ułatwić korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie.